

PŘIBÝVÁ LIDÍ, KTEŘÍ KUPUJÍ BYT, ABY HO PRONAJÍMALI
Praha – Realitní trh ožívá, zájem o koupi nových bytů vzrostl oproti minulým rokům až o 15 procent. Až čtvrtina lidí si kupuje nový byt jako dlouhodobou investici a pak jej pronajímá. Návratu počtu prodaných bytů na úroveň před hospodářskou krizí nahrávají i rekordně nízké úroky hypoték. Nárůst zájmu se ale vesměs týká oblastí s vyšší kupní silou.
Nejoblíbenější jsou byty 2+kk s výměrou kolem 50 metrů za zhruba dva miliony korun. Odborníci doporučují vybírat pro nákup menší byty v novostavbě. Pokud je blízko hromadná doprava, může být klidně i na okraji města.
Tomáš Matras z Asociace realitních kanceláří ČR:
"Je to spíše v oblastech s vyšší kupní silou, to znamená zejména v Praze, Brně a dalších krajských městech. V ostatních krajích, jako je třeba Ústecký nebo Pardubický, takový zájem o nákup nemovitostí není."
Ceny bytů jdou po letech opět nahoru, což ovšem neplatí všude. Rostou především v Praze a středních Čechách, v posledních měsících se přidal také Olomoucký a Moravskoslezský kraj. A podobně vyznívá i srovnání bytů, například šedesátimetrový byt v zajímavé lokalitě v Praze vyjde na více než 3,5 milionu, zatímco třeba v Českých Budějovicích vyjde zhruba na polovinu a v nejlevnějších regionech, tedy v severních Čechách a na Moravě i na čtvrtinu.
Homestaging pomáhá prodat či pronajmout byt rychleji a třeba i za víc peněz
Ke zvýšení ceny těch bytů, které již nějakou dobu slouží, pomáhá mimo jiné takzvaný homestaging – tedy zatraktivnění nemovitosti před prodejem. Profesionálové dokáží byt proměnit tak, že se prodá v průměru nejpozději do 37 dnů a bezmála o 7 procent dráž.
Většina lidí také spoléhá na to, že budoucí kupec si dokáže prostory představit vyklizené, a se svým nábytkem. Praxe ale ukazuje, že právě toto většina lidí nedokáže. Proto je cestou k úspěchu vyklidit věci z bytu, prostor otevřít a vyčistit. Čím více byt připomíná hotelový pokoj, tím lépe.
K dobrým trikům patří prosvětlení inzerovaných pokojů, odstranění přebytečného nábytku, který zmenšuje prostor, a stejně tak výměna drobných dekorací. "Homestaging je v podstatě marketingový nástroj, jak usnadnit a urychlit prodej nebo pronájem bytu. Stejně tak i vzorového bytu, nebo developerského projektu," přibližuje senior designérka Zuzana Wiesnerová.
Více najdete na:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/293146-pribyva-lidi-kteri-kupuji-byt-aby-ho-pronajimali/